Složení produktů 2
Dobrý den, Děkuji za Vaši reakci na můj minulý dotaz, nicméně si myslím, že dotaz nebyl zodpovezen. Ptal jsem se, proč nemáte uvedené složení u jednotlivých produktů na eshopu. Na produktech fyzicky dle zákona musí být uvedeno, kupujícím by to tedy v případě internetového nákupu ulehčilo výběr, aby Vaše produkty mohli informovaně nakupovat z pohodlí domova. Vaší odpovědi, zejména pak níže uvedené části vůbec nerozumím K neuvádění složení nás vede hned několik aspektů, které jsou v současné době jak na trhu, tak v legislativně.... Můžete tedy napsat konkrétní důvod nebo důvody, proč neuvádíte složení i na eshopu nebo je to tajný? Děkuji Vám za odpověď.
- Petr
Dobrý den,
Zasílám samotné vyjádření naší paní řiditelky Jany Stránské.
Chápu. Budu tedy konkrétnější.
Už teď můžete složení našich produktů najít na některých velkých eshopech (notin, dm, ..). Nicméně, když jsme jim podklady s aktuálním složením předávali, upozornili jsme je, že nejsme schopni jim posílat pravidelně aktualizace. Z toho důvodu tam mají větu ve smyslu, že složení se může lišit.
Podle mě je tato věta u distributora kosmetiky v pořádku, ale nikoliv u výrobce. A v současné době bychom to nebyli schopni zajistit.
Vím, že to vlastně může zní jednoduše, protože vezmete složení a jen ho vložíte do nějaké kolonky na webu a tím to končí, jenže tak to není.
Již jsme se o tom bavili jak s legislativci, tak s ostatními výrobci na sdružení Prokos, které nás všechny stmeluje dohromady a nebyli jsme hromadně schopni k tomu zaujmout nějaké rozumné stanovisko, a to z několika důvodů:
- Legislativa se ovšem mění poměrně často. Buď označování surovin anebo třeba musíme některé suroviny měnit. V poslední době např. i kvůli ekologickému hledisku.
- Složení měníme nejen kvůli legislativě, ale také třeba proto, že upravujeme technologické procesy na výrobě, kdy se mění buď poměry surovin (a to má vliv na pořadí v INCI) anebo měníme jednu surovinu za druhou. Například nyní je aktuální výměna některých silikonů např. za škrob nebo za nějaký typ squalanu.
- Když se udělá taková změna, může být v oběhu např. Ultramastné tělové mléko až ve 3 variantách složení. Jedno například bylo vyrobeno před 10 měsíci, tedy může být ještě někde v obchodech, jiné se vyrobilo nedávno a třetí složení může vstoupit na trh např. za měsíc.
Tedy složení by někdo musel změnit přesně ve chvíli, kdy se začíná odebírat další palety s novým INCI.
To nás docela i trápí v rámci zásobování obalů. I proto na některých obalech máme složení přelepení pouze přelepkou, protože nestihneme vyrobit aktuální obal. A samozřejmě by také bylo výhodnější objednat místo 5000 ks etiket rovnou třeba 20 000 ks etiket, protože by tím pádem cena byla výhodnější.
Již jsme se ve firmě bavili o tom, že bychom aktuální složení na web dali, ale když jsme shrnuli veškeré pro a proti, v tuto chvíli by to pro nás znamenalo najmout na toho dalšího člověka, který bude dané problematice rozumět.
V současné chvíli, možná napíšu raději v současných letech, jsme tak moc zahlceni administrativou a byrokracií (už neřešíme pouze kosmetickou legislativu, ale například legislativu týkající se ekologie, odlesňování, požární bezpečnosti), že by to pro nás v tuto chvíli nebylo možné řešit jinak. Dřív se vývojář kosmetiky zabýval nejvíc vývojem, dnes hlavně legislativou. Bohužel. Potřebujeme mít splněné hlavně povinné aspekty vývoje a výroby jako jsou hodnocení bezpečnosti produktu, zátěžové testy, klinické studie apod. Uvádění složení produktu na web sice máme na „to do listu“, ale ne v tuto chvíli.
Když jsme se bavili s legislativci, tak vlastně i oni vlastně uznali, že neví jak na to. V jiných zemích třeba INCI složení uvedené na webu mají, ale je to takové ve smyslu, aby se vlk nažral, ale koza zůstala celá a není to příliš prozákaznické.
Přeji krásný den.
Z Ryoru Lenka Mašková
Sdílejte článek: